Input interior 2020: 6 miljoonan euron liikevoitto

 

Liikkumisrajoitukset ja lisääntynyt etätyöskentely eivät luoneet parhaita edellytyksiä julkisten tilojen kalustealalle vuonna 2020, toteaa Input interior. Siitä huolimatta konserni teki liikevoittoa viime vuonna noin 6 miljoonaa euroa.

Input interior 2020: 6 miljoonan euron liikevoittoKeskon K-Kampus kuuluu Input interiorin referensseihin. Kuva: inputinterior.fi

Input interior aloitti toiminnan kaikissa Pohjoismaissa vuonna 2018.  Konserni toimittaa sisustusmallistoaan toimitiloihin, hotelli- ja ravintola-alalle, opetustiloihin sekä terveydenhuollon tarpeisiin. Konsernilla ei ole lainkaan omaa tuotantoa.

 

– Olemme onnistuneet sopeuttamaan toimintaamme vaikeasta tilanteesta huolimatta ja nähneet uusia mahdollisuuksia markkinoilla. Toimitimme jo aikaisin keväällä asiakasyritystemme henkilökunnalle kotitoimistoratkaisuja, ja kysyntä vastaaville kalusteille jatkuu edelleen Pohjoismaissa. Olemme toimittaneet jo lähes 10 000 työpistettä kotitoimistoihin. Koostimme myös oppaan, jossa kerroimme vinkkejä turvallisen työskentelyyn kotona ja mitä toimenpiteitä tulisi ottaa huomioon toimistolla, jotta voimme minimoida viruksen leviämisriskit, operatiivinen johtaja Mille Milehem kertoo.

 

Koronapandemia on vaikuttanut monien Input interiorin asiakkaiden toimintaan, ja yhä useammat uskovat etätyön jatkuvan myös rajoitusten poistumisen jälkeen. 

 

– Koronapandemia on luonnollisesti muuttanut toimistoympäristöä. Digitalisaatio on nopeutunut ja työnantajat sekä työntekijät näkevät etuja etätyöskentelyssä. Tämän vuoksi etätyö tulee luultavasti jatkamaan kasvuaan myös pandemian jälkeen. Uskon kuitenkin, että toimistolla tulee olemaan vakaa rooli kohtaamispaikkana tulevaisuudessa. Toimistossa tavataan kollegoja luovassa ja inspiroivassa kanssakäymisessä, jossa myös parhaat ideat syntyvät. Monet kaipaavat myös kokoavaa yhteenkuuluvuuden tunnetta työyhteisöön. Minun arvaukseni on, että tulevaisuuden työ koostuu toimiston ja etätyön yhdistelmästä, mikä ei olisi negatiivinen uutinen alalle vaan päinvastoin, Milehem toteaa.

 

Suhteellisen valoisista tulevaisuuden näkymistä huolimatta koronaepidemia vaikuttaa edelleen yhteiskunnan toimintaan ja julkisten tilojen kaluste- ja sisustusala tulee kohtaamaan jälleen erilaisen vuoden. 

 

–  Normaalisti talvella ja keväällä järjestetään messuja, tuotelanseerauksia ja muita inspiroivia tilaisuuksia. Tänä vuonna kaikki tilaisuudet on luonnollisesti peruttu. Me tulemme jatkossa olemaan entistä proaktiivisempia myyntityössä, jossa pitkäjänteinen työskentely ja innovatiiviset sekä toimivat ratkaisut tulevat olemaan avainasemassa, Mille Milehem sanoo.

 

 
 
 

Uusimmat uutiset