Colliers ottaa käyttöön Kotopron mobiiliraportoinnin

 

Kiinteistömanageerauksen Colliers International Finland kehittää digitaalisia toimintatapoja ja tiedolla johtamista osana Kiinteistöjohtaminen 2.0 -palvelukonseptiaan. Siihen kuuluu Kotopro-järjestelmän mobiiliraportointi.

Colliers ottaa käyttöön Kotopron mobiiliraportoinninKuva: kotopro.com

Colliers International Finlandin mukaan sen tavoitteena on olla kiinteistömanageerauksen alalla tiedolla johtamisen edelläkävijä. Tiedolla johtamisen kulmakivenä on tiedon kerääminen, mikä Colliersin mukaan tarkoittaa kiinteistöalalla esimerkiksi raportoinnin osalta digitaalisten työvälineiden kehittämistä ja käyttöönottoa. Kotopro on suomalainen rakennus- ja kiinteistöalaan erikoistunut tiedonkeruualusta ja johtamisjärjestelmä. Colliers on tehnyt Kotopro-järjestelmään energiaraportointia ja huoneistotarkistuksia, ja seuraavaksi järjestelmään siirretään kiinteistöauditoinnin raportointi ja kiinteistövalvonta. 

 

– Työ kentällä tehostuu, kun raportti tehdään esimerkiksi kännykällä tai tabletilla suoraan kohdekäynnin yhteydessä. Palvelutuotantokykymme paranee reaaliaikaisen tiedonsyötön kautta. Lisäksi kerättyä tietoa voidaan käyttää esimerkiksi kiinteistölle raportoinnissa, kertoo kiinteistöhallinnan ja teknisten palveluiden johtaja Teemu Sipilä Colliers Internationalilta.

–Tällä hetkellä järjestelmässä on yli 60 käyttäjää, ja olemme laajentaneet käyttäjäkuntaa palvelualue kerrallaan. Käyttäjämme ovat olleet tyytyväisiä järjestelmän helppokäyttöisyyteen, kertoo järjestelmän käyttöönotosta vastannut Peter Suurla.

–Tulevaisuudessa Kotopro-järjestelmään tullaan tallentamaan runsaasti tilojen vastaanotto- ja luovutuskuittauksia. Kotoprohon tallennetaan kuvadokumentaatio tilojen kunnosta, mikä voidaan sitten todentaa vastaanotto- ja luovutustilanteessa tarpeen mukaan. Tämä on merkittävä asia myös esimerkiksi vuokralaisen oikeusturvan kannalta, sillä kuvista voidaan todentaa puolueettomasti tilanne, Suurla toteaa.

–Digitalisaatiossa johtotähtenämme on ollut asiakastyytyväisyyden vaaliminen ja kehittäminen: tuotamme tasalaatuisempaa palvelua paremmin ja nopeammin. Näin tiedolla johtamisen strateginen tavoite on kiinni arkipäivän tekemisessämme, Sipilä sanoo.

 

Luokitukset

Toimitilat

 

Uutiskirje

Uutisia Citymark.Todaystä joka kuukausi.
Katso aikaisemmat uutiskirjeet.

 

 
 
 

Uusimmat uutiset